summer_general300x250.jpg

camere foto

marți, 8 aprilie 2014

Cosmin Alexandru Purice

Cosmin Alexandru Purice si Mircea M.Ionescu
        Invitatul meu saptamana aceasta este regizorul Cosmin Alexandru Purice.
Un iubitor de teatru ,pasionat de munca sa.Cand am citit articolul trimis,ma miram ca nu a pomenit nimic de Andrei Serban pe care stiu ca il admira,insa a facut-o indirect la invitatia facuta sa mergeti la teatru aducind in discutie spectacolul 'Cine are nevoie de teatru' (regie Andrei Serban) jucat la Teatrul National in anul 1990.
Pe Cosmin l-am cunoscut la Festivalul Undercloud. Se poate observa foarte usor ca am cunoscut la acest festival  foarte multi oameni frumosi si talentati .In cadrul acestui festival aveam posibilitatea de a merge in orice sala de la Muzeul Taranului Roman in calitate de voluntar pentru a vedea ce se intimpla acolo,asa ca a fost tare interesant pentru mine sa particip la diverse repetitii inclusiv  la repetitia spectacolului 'Comedie neagra ' .Mi-a placut ce am vazut si am fost tare nerabdatoare sa vad spectacolul de teatru si cu public.Nu m-a surprins ,faptul ca a avut succes la public pentru ca spectacolul e bine jucat de actori.Aceasta piesa de teatru e o comedie tare spumoasa cu fel si fel de situatii inedite care de care mai interesante.Se joaca la Godot Cafe si va recomand sa mergeti sa o vedeti pentru ca veti rade tare mult si mai ales, va veti incarca cu multa energie pentru o noua zi de munca.

Comedie Neagra
Un alt spectacol regizat de Cosmin a fost piesa de teatru 'N-aveti un mort de vanzare' scrisa de Mircea M.Ionescu .Acesta a fost spectacol-lectura si a fost prezentat la Institutul Cultural Roman sub egida Clubul Dramaturgilor.A avut in distributie pe actorii Maria Teslaru,Pavel Barsan,Ion Haiduc,Alexandra Agavriloaei,Alexandru Georgescu si dramaturgul Mircea M.Ionescu.Un spectacol foarte bun,pe care sper sa il regasesc in repertoriul unui teatru.

' N-aveti un mort de vanzare '
'N-aveti un mort de vanzare'
       
 L-am rugat pe Cosmin sa imi spuna de ce ii place teatrul ,raspunsul il gasiti mai jos impreuna cu invitatia de  a veni  la teatru...

       De ce îmi place să fac teatru ?

              'Teatrul este important în viaţa mea pentru că întodeauna mi-a plăcut să mă joc. Nimic nu este mai frumos decât să te joci permanent, să existe bucurie. Mă interesează teatrul sub  toate formele lui doar dacă îmi transmite emoţie.
Este foarte important pentru mine să pun în valoare actorii cu care lucrez. Atunci când lucrezi cu actori buni, dar îţi joacă prost in spectacol ai o mare problemă. Până acum nu mi s-a întâmplat să mi se spună că actorii joacă prost. E adevărat că am avut norocul de a lucra încă din facultate cu actori foarte buni. În teatru e foarte important cum te formezi, ce sistem de valori ai.
Eu când am intrat în facultate văzusem deja de zeci de ori spectacolele unor regizori care pentu mine au fost si rămân foarte importanţi.
               Profesorul meu de regie, regretatul Tudor Mărăscu era extrem de sever. Pentru că şi-a dorit să învăţăm ceva. Stătea cu noi la repetiţii până la 3 dimineaţa. A contat foarte mult pentru că ne-a fost atât de aproape. Şi acum, când repet un spectacol tot la profesorul meu meu mă gândesc.'



   O invitaţie la teatru

Există un spectacol al cărui titlu este “Cine are nevoie de teatru?” .Toţi avem nevoie de teatru. De teatru de calitate. Mergeţi la teatru, bucuraţi-vă, cea mai mare bucurie a oamenilor de teatru este să joace spectacolul la care au muncit cu sala plină.

Pe 3 Mai la ora 22:00 vă invit la Godot Café Teatru la “Comedie neagră”dupa Peter Shaffer, spectacol care a împlinit deja 1 an de la premieră. O să fie o seară specială pentru că rolul Clea va fi interpretat de Andreea Mateiu, Andreea Samson pregătindu-se de cel mai frumos rol din viaţa ei, acela de mamă.

Comedie neagra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu